ایلان ماسک، سرمایه‌گذار و میلیاردر آمریکایی مالک ایکس طی روزهای گذشته بارها در حساب کاربری‌اش گفته اروپا در حال حرکت به سمت جنگ داخلی است.

توئیت های ایلان ماسک

به گزراش همشهری آنلاین، نگاهی به حساب کاربری این میلیاردر آمریکایی نشان می‌دهد او طی یک سال گذشته بارها نوشته اروپا در حال حرکت به سمت جنگ داخلی است.
ماسک چند روز پیش هم از آشوب‌های راست‌گرایان افراطی در انگلستان حمایت کرده و گفته بود که جنگ داخلی در انگلیس اجتناب‌ناپذیر است که واکنش نخست‌وزیر این کشور را به همراه داشت.
یک کاربر در شبکه ایکس در واکنش به فیلمی از آشوب‌های اخیر در انگلیس نوشته است: «اثر مهاجرت گسترده و مرزهای باز این است.»

ایلان ماسک در پاسخ به این کاربر نوشته است: «جنگ داخلی اجتناب‌ناپذیر بود».
سخنگوی استارمر در واکنش به این نظر ایلان ماسک نوشت: «هیچ توجیهی برای چنین اظهارنظرهایی وجود ندارد. چیزی که در این کشور شاهد آن بوده‌ایم تبهکاری غیرقانونی است که هیچ جایگاهی در خیابان‌های ما یا در فضای آنلاین ندارند.»

وی اضافه کرد: «ما داریم درباره اقلیتی از اراذل صحبت می‌کنیم که نماینده بریتانیا نیستند. نخست‌وزیر با این نوع اظهارنظرها (از سوی ماسک) هم‌نظر نیست.
شهرهای لندن در روزهای گذشته بعد از قتل سه دختر خردسال صحنه زد و خوردهای خشونت‌آمیز بوده است. تظاهرات‌کنندگان که عضو گروه‌های راست‌گرای افراطی هستند مساجد و مراکز پناه‌جویان را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

چند ساعت بعد از حمله‌ یک فرد با چاقو در شمال غرب انگلستان به این سه دختر کاربران فضای مجازی اقدام به انتشار شایعات و اطلاعات غلطی کردند که در نهایت به درگیری‌های خشونت‌آمیز با پلیس منجر شد.
این حمله ۸ مرداد رخ داد. در این روز یک پسر نوجوان ۱۷ ساله که مسلح به سلاح سرد بود وارد یک کلاس رقص در شهر ساحلی «ساوث‌پورت» در انگلیس شد و سه دختر خردسال که ۹ سال، ۷ سال و ۶ سال سن داشتند را به قتل رساند.

ذیل قوانین انگلیس اعلام نام مجرمان زیر ۱۸ سال مجاز نیست و همین موضوع کافی بود تا عده‌ای از کاربران با انتشار یک نام اشتباه ادعا کنند که مظنون، فردی مهاجر و مسلمان به نام «علی الشکاتی» بوده که به عنوان پناه‌جو اخیراً وارد انگلیس شده است.

این شایعات باعث شکل‌گیری تظاهرات‌های خشن در شهرهای «ساوث‌پورت» (شهر محل وقوع حادثه)، لندن و «هارتل‌پول» و بروز درگیری‌های خشن میان معترضان و پلیس شد.
ایلان ماسک به عنوان مالک شبکه ایکس جزو حامیان گروه‌های راست‌ افراطی قلمداد می‌شود. او چندی پیش حساب کاربری یک فعال راست‌گرای افراطی در انگلیس به نام «تامی رابینسون» را در شبکه ایکس مجددا فعال کرد.

دولت انگلیس از تمامی شرکت‌های فضای مجازی خواسته اقدامات بیشتری برای مقابله با «محتواهای مجرمانه» در بسترهای خود انجام دهند.
دفتر نخست‌وزیری انگلیس تأیید کرد که وزرای دولت این کشور با نماینده‌های شرکت‌های مجازی در این خصوص تماس حاصل کرده‌اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس چندی پیش اتفاقات انگلیس را نمونه‌ای از چالش‌های پیش روی دولت‌های سراسر دنیا برای مبارزه با «مطالب سمی» در فضای آنلاین دانسته بود.

«یووت کوپر»، وزیر کشور انگلیس سه‌شنبه گذشته گفت لازم است شرکت‌های فضای مجازی بابت محتوایی که در پلتفورم‌های آنها منتشر می‌شود مسئولیت به عهده بگیرند.

استارمر هم خطاب به این شرکت‌ها گفته است: «در قلمرو شما دارد جرم اتفاق می‌افتد. تحریک به خشونت در فضای مجازی، جرم کیفری است نه آزادی بیان.»

کد خبر 872756
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    0 0
    به امید جنگ ها ی داخلی در ایالت های امریکا